Platby k 1. dni v měsíci
Předně, služba vypadá skvěle! Dobrá práce, jsem z prvních pozorování nadšený!
Nicméně mě hodně překvapilo, že projekt zkopíroval nejden z největších nešvarů Patreonu a to jsou platby vždy k 1. dni v měsíci, kdy ani první platba není účtovaná poměrnou částkou podle zbývající části účetního období.
S tím je spojeno několik objektivně negativních vlastností, zejména přihlášení k placenému subscribe na konci měsíce je vyloženě nefér nevýhodné, neboť za plnou cenu dostává jen okrajový zlomek služby. Uznávám, že "to tam je napsané" ale uživatelé nečtou a je to vlastnost, která je poměrně neobvyklá (nedělají to ani telefonní operátoři, ani elektrárny, ani Netflix, Apple/Google store, atd.) a bude tak zákonitě narážet na překvapení uživatelů, ze kterého si mohou odnést spravedlivě negativní dojmy. Sám jsem se s tím setkal u Patreonu, když jsem dával svůj úplně první subscribe Standashow několik hodin před koncem měsíce a teprve po zaplacení jsem zjistil, že platby jsou za kalendářní měsíc.
Neberte to jízlivě, ale skutečně mám zájem dozvědět se, jaké motivace stojí za rozhodnutím @diseasezoe a @david. Vždyť to i pro ně musí představovat značnou zátěž mít veškeré potenciální problémy (platby, generování vyúčtování, reklamace, dotazy na support) agregované do jednoho okamžiku místo toho, aby se rovnoměrně rozložily do celého měsíce. Sám pracuji pro společnost, kterou živí online fakturace a platby za služby a všechny kampaně cíleně budujeme tak, aby se nestalo, že získáme skokově více platících zákazníků v jeden den, protože pak při výročí je podpora zahlcena větším množstvím požadavků, než obvykle (už takhle nám stačí problémy na přelomu roku, když uživatelé začnou řešit svoje daně).
Nevidím proto žádnou výhodu takového řešení. Nechápejte můj dotaz jako stížnost, upřímně se ptám a důvod, proč je dotaz tak dlouhý, je pouze rozsáhlá argumentace mého pohledu 🙂
Zdravím Jakube, chápu vaše rozhořčení, je to věc, kterou jsme dlouho promýšleli a za rozhodnutím si stojíme. Podívejte se na to ze strany tvůrce. Představte si třeba takovou kuchařku, která píše recepty. K odběru se může přihlásit někdo k 31. v měsíci, kdo není ochotný platit, uhradí pouze zlomek, postahuje si veškeré recepty a ještě ten den předplatné zruší. Je to samozřejmě krajní případ, ale je potřeba jej zvážit.
Na druhé straně stojí člověk, který kuchařku chce podpořit. Informaci o tom, jak to funguje se dozví při kliknutí na předplatné a je na něm, jestli si den počká nebo zvolí předplatné už ten den. Jde přeci o podporu jeho oblíbené kuchařky, on jí jako podporovatel ty peníze chce posílat a ty peníze se k ní dostanou v uplně stejné výši, jako když to platí na začátku měsíce a dostane přístup k veškerému obsahu zpětně. Vidíme v tom tu ochotu podpořit ruku v ruce s informacemi, které dávají možnost si počkat na nové období.
Nám to takhle přijde nejvíc fér a věříme, že je to i fér popsané tak, abyste se mohl jasně rozhodnout, jestli do toho půjdete i třeba ke konci měsíce nebo si počkáte na nový. :)
Denisa, Pickey