Zlepšujte Pickey s námi

Budeme se těšit na vaše tipy a připomínky.

Platby k 1. dni v měsíci

Avatar
  • aktualizováno

Předně, služba vypadá skvěle! Dobrá práce, jsem z prvních pozorování nadšený!

Nicméně mě hodně překvapilo, že projekt zkopíroval nejden z největších nešvarů Patreonu a to jsou platby vždy k 1. dni v měsíci, kdy ani první platba není účtovaná poměrnou částkou podle zbývající části účetního období.

S tím je spojeno několik objektivně negativních vlastností, zejména přihlášení k placenému subscribe na konci měsíce je vyloženě nefér nevýhodné, neboť za plnou cenu dostává jen okrajový zlomek služby. Uznávám, že "to tam je napsané" ale uživatelé nečtou a je to vlastnost, která je poměrně neobvyklá (nedělají to ani telefonní operátoři, ani elektrárny, ani Netflix, Apple/Google store, atd.) a bude tak zákonitě narážet na překvapení uživatelů, ze kterého si mohou odnést spravedlivě negativní dojmy. Sám jsem se s tím setkal u Patreonu, když jsem dával svůj úplně první subscribe Standashow několik hodin před koncem měsíce a teprve po zaplacení jsem zjistil, že platby jsou za kalendářní měsíc.

Neberte to jízlivě, ale skutečně mám zájem dozvědět se, jaké motivace stojí za rozhodnutím @diseasezoe a @david. Vždyť to i pro ně musí představovat značnou zátěž mít veškeré potenciální problémy (platby, generování vyúčtování, reklamace, dotazy na support) agregované do jednoho okamžiku místo toho, aby se rovnoměrně rozložily do celého měsíce. Sám pracuji pro společnost, kterou živí online fakturace a platby za služby a všechny kampaně cíleně budujeme tak, aby se nestalo, že získáme skokově více platících zákazníků v jeden den, protože pak při výročí je podpora zahlcena větším množstvím požadavků, než obvykle (už takhle nám stačí problémy na přelomu roku, když uživatelé začnou řešit svoje daně).

Nevidím proto žádnou výhodu takového řešení. Nechápejte můj dotaz jako stížnost, upřímně se ptám a důvod, proč je dotaz tak dlouhý, je pouze rozsáhlá argumentace mého pohledu 🙂

Avatar
Pickey

Zdravím Jakube, chápu vaše rozhořčení, je to věc, kterou jsme dlouho promýšleli a za rozhodnutím si stojíme. Podívejte se na to ze strany tvůrce. Představte si třeba takovou kuchařku, která píše recepty. K odběru se může přihlásit někdo k 31. v měsíci, kdo není ochotný platit, uhradí pouze zlomek, postahuje si veškeré recepty a ještě ten den předplatné zruší. Je to samozřejmě krajní případ, ale je potřeba jej zvážit. 

Na druhé straně stojí člověk, který kuchařku chce podpořit. Informaci o tom, jak to funguje se dozví při kliknutí na předplatné a je na něm, jestli si den počká nebo zvolí předplatné už ten den. Jde přeci o podporu jeho oblíbené kuchařky, on jí jako podporovatel ty peníze chce posílat a ty peníze se k ní dostanou v uplně stejné výši, jako když to platí na začátku měsíce a dostane přístup k veškerému obsahu zpětně. Vidíme v tom tu ochotu podpořit ruku v ruce s informacemi, které dávají možnost si počkat na nové období. 

Nám to takhle přijde nejvíc fér a věříme, že je to i fér popsané tak, abyste se mohl jasně rozhodnout, jestli do toho půjdete i třeba ke konci měsíce nebo si počkáte na nový. :) 

Denisa, Pickey

Avatar
Pavel Kukla

Nerozumím a ani nesouhlasím s vyjádřením Denisy.


Pokud chci vyj*bat s nějakým tvůrcem, tak si vždycky najdu způsob. Jako správná socka.


Pocitově i z osobní zkušenosti se domnívám, že v tomhle případě převažuje počet lidí, kteří šli podpořit tvůrce s dobrým účelem, ale akorát se na tom spálili (u mě to byl taky Standa :D).

Rozumím, že z pozice tvůrce to může být bonus z hlediska content managementu. Tady pak záleží na rozhodnutí, jestli bude Pickey customer-first (můžeme se o tom bavit jako o další přidané hodnotě oproti konkurenci).

V každém případě jsem alespoň za zvětšení modal okna s odběrem a vytvoření přehlednějšího obsahu, který jednoznačně upozorní na tuhle problematiku. Je tam hromada zbytečné textace a není se čemu divit, když si to návštěvník nepřečte. Akorát s tím potom bude otravovat tvůrce.

Současná verze: https://i.imgur.com/aogdhJc.png

Můj rychlý návrh: https://i.imgur.com/lV9Xj9r.png

Avatar
Pickey

Díky za návrhy Pavle, přidávám do naší timeline ke zvážení. Denisa, Pickey

Avatar
Pavel Kukla
Quote from Pickey

Díky za návrhy Pavle, přidávám do naší timeline ke zvážení. Denisa, Pickey

Díky, ale můj příspěvek nebyl zmoderován a nejde vidět. :D

Avatar
Pickey

Nerozumím. Vidím u Vašeho příspěvku "Moderováno", ale netuším, co to znamená, nicméně Váš příspěvek je normálně viditelný v této konverzaci. 

Avatar
Pavel Kukla

Viditelný je jenom pro správce fóra nebo autora moderovaného příspěvku. Zkuste se podívat v anonymu. Moderováno by v tom případě mělo znamenat, že se teprve posuzuje, jestli je můj příspěvek vhodný na fórum. Stejný štítek mám pokaždé u nově založeného příspěvku, dokud na něj správce (vy) nereaguje.

Avatar
Pickey

Aha! Tak to je pro mě novinka. Zkusím se spojit s UserEcho, jak budu mít volnou chvilku. Nikde bohužel nic jako moderaci příspěvků ke schválení nevidím. Nicméně k nám se Váš příspěvek dostal a to je nejdůležitější! :)

Pěkný den a díky za upozornění! Denisa, Pickey

Avatar
Jakub Bouček
Quote from Pickey

Zdravím Jakube, chápu vaše rozhořčení, je to věc, kterou jsme dlouho promýšleli a za rozhodnutím si stojíme. Podívejte se na to ze strany tvůrce. Představte si třeba takovou kuchařku, která píše recepty. K odběru se může přihlásit někdo k 31. v měsíci, kdo není ochotný platit, uhradí pouze zlomek, postahuje si veškeré recepty a ještě ten den předplatné zruší. Je to samozřejmě krajní případ, ale je potřeba jej zvážit. 

Na druhé straně stojí člověk, který kuchařku chce podpořit. Informaci o tom, jak to funguje se dozví při kliknutí na předplatné a je na něm, jestli si den počká nebo zvolí předplatné už ten den. Jde přeci o podporu jeho oblíbené kuchařky, on jí jako podporovatel ty peníze chce posílat a ty peníze se k ní dostanou v uplně stejné výši, jako když to platí na začátku měsíce a dostane přístup k veškerému obsahu zpětně. Vidíme v tom tu ochotu podpořit ruku v ruce s informacemi, které dávají možnost si počkat na nové období. 

Nám to takhle přijde nejvíc fér a věříme, že je to i fér popsané tak, abyste se mohl jasně rozhodnout, jestli do toho půjdete i třeba ke konci měsíce nebo si počkáte na nový. :) 

Denisa, Pickey

Děkuju za odpověď. Nevím, co psal Pavel, protože nevidím jeho příspěvek/y, tak zareaguji jen na odpoveď od @pickey účtu.

Rozumím, máte pravdu, že poměrná částka je nesmysl, nedomyslel jsem zneužitelnost.

Stále ale nevidím žádnou překážku předplatné aplikovat férovou cestou, kterou používá Apple Store, Google Store, Netflix a další, tedy obnovování předplatného k určitému dni v měsíci. Tedy když koupím předplatné 27. dne v měsíci, budu mít za cenu předplatného celý měsíc až do dalšího 27. dne v měsíci.

Pokud uživatel pak předplatné ještě týž den zruší, tak se mu peníze nevrací, ale obsah zůstane přístupný až do konce přeplaceného období a až po té se uzavře. 

Podle mého vnímání je to 100% férové ke všem uživatelům a i k tvůrcům.

Vážím si moc vašeho času, který jste mojí připomínkou strávili a děkuju za to.